neděle 21. září 2014

Kontrasty desetiletí

Jedu v autobuse, venku je šedo. Mraky jsou šedé, vzduch je šedý, ale čirý. V uších mi hraje akustická verze Shine on You Crazy Diamond. Hraje ji David Gilmour. Sám hraje a sám zpívá. Je to deset let. Deset let tančím. Zjistila jsem, že sny se plní. Někteří říkají, že jsem se změnila. Že to už není ta stejná Léňa. Bylo by to zvláštní, kdybych se někam neposunula. Je mi to jedno, ať si myslí kdo chce, co chce. Zajímají mě ty mraky. Před námi prší, je opravdu šedo. Vedle nás vysvítá naoranžovělá obloha. Stalo se něco za těch deset let? Jo. Dělala jsem to, co jsem v tu chvíli milovala, splnily se mi sny. Jako orientální tanečnice jsem se podívala všude možně po světě. Hazardovala jsem se zdravím, skončila jsem se zálibami a v posledních pár letech se k nim vrátila. Zjistila jsem, že štěstí není o úspěchu, ale o radosti, kterou prožíváte v přítomnosti. A tak jsem byla střídavě šťastná a nešťastná. 

Moc velký rozdíl mezi tou osmnáctiletou a dvaceti osmiletou Lenkou není. Poslouchá Floydy (zrovna ji v uších hraje akustická High Hopes), fascinuje ji vesmír, fotí, hraje na flétnu a tančí. Ale no tak. Nějaký rozdíl tu musí být. Jo! Věří, že vše je možné, nebojí se riskovat. I když nejbližším lidem to tak nepřijde, je ochotna se sebrat a odjet za nimi na druhou část planety, kdyby ji potřebovali. Osmnáctiletá Lenka ale byla schopna se bezhlavě zamilovat a snít. Když poslouchala hudbu, prožívala každou vteřinu, věděla, že může změnit svět, že dokáže naplno žít. A teď snad ne? Vždyť skotačí po celém světě, vždyť se ji splnily všechny sny! Jo, to je pravda a je to krásné, ale už se to stalo. Přítomnost je teď.

Je tu rozdíl. Dvaceti osmiletá Lenka nevěří v happy endy. Rozhodně ne v ty vztahové. Proč? Tak mladá a úspěšná holka, vždyť se to kolem ní jen musí hemžit. Co na to říct... Osmnáctiletá Lenka si myslela, že jednou stráví život s člověkem, se kterým si rozumí i beze slov. S člověkem, který ví, že potřebuje vypadnout ven a koukat na hvězdy. S člověkem, kterého dokáže podporovat ve všem, co si přeje, protože mu věří... O deset let starší Lenka ví, že lze prožít fascinující a nádherný život plný dobrodružství a krás sama. Ví ale, že když je po boku člověk, se kterým si rozumí beze slov, tak je vše mnohem intenzivnější, že spolu dokáží měnit svět. O deset let starší Lenka ví, že ne vždy je možné s takovým člověkem být. 

Žádné komentáře:

Okomentovat