čtvrtek 18. prosince 2014

Lidi, cestujte!

Tento rok byl opět ve znamení cestování, ať už s tancem nebo s astrofyzikou. Anglie, Austrálie, Amerika, Řecko, Polsko, opět Amerika, Portugalsko, Německo a Irsko. A samozřejmě ČR a Slovensko. Zažila jsem opět neskutečná setkání, prodírala se Australskou buší, spala pod širým nebem v Údolí smrti a prolétala soukromým letadýlkem nad San Franciscem. Prostě nádhera! Na účtě mám většinou nulu, ale ty zážitky za to stojí. Většina z vás také ví, že se velmi ráda seznamuji s novými lidmi a s nimi ráda podnikám nečekaná dobrodružství a výlety do neznáma. A letos to bylo opět na maximum. Takže co vše se přihodilo? Pojďte to prožít se mnou ;)

Londýn


Byly vánoce 2013 a já jsem si uvědomila, že jeden víkend v lednu mám volný. Tak jsem si bez dlouhého váhání koupila letenku do Londýna a jela navštívit bráchu. Jeden den jsem se celá zasněná procházela kdesi v Londýně, foťák na krku, Floydi v uších. Sešla jsem ke břehu Temže a v duchu jsem si řekla: "To by chtělo potkat nějakého sympaťáka." A hle! Naproti mě fešák s foťákem na krku a sluchátky na uších. Podívali jsme se na sebe a bylo to nade vše jasné. Jak hlasité bylo to přemýšlení nás obou, jak se s tím druhým seznámit. Po chvilce k tomu nějak došlo, ani nevím jak. No jo, Matteo z Itálie. Krasavec a ještě se věnuje focení, ideál! To odpoledne jsme spolu procházeli Londýn, navštívili několik fotografických výstav a obrazových galerií. Později se k nám přidal i Matteův kamarád Tomasso. Samozřejmě jsme zapadli do hospody a prokecali celý večer, s nejednou pintou piva v ruce. Těžko se mi s klukama loučilo, ale řekli jsme si, že se ještě letos uvidíme. A viděli jsme se? No, to se dozvíte za chvíli :)



Austrálie


Tak do Austrálie jsem letěla na své narozeniny v rámci turné Bellydance Evolution. Vzala jsem s sebou tátu, který má v Sydney kamaráda (pro mě je to strejda, že), v jehož překrásném domě jsme ty dva týdny bydleli. Výhled jsem měla přímo do buše, jelikož strejda se svou krásnou manželkou žije poblíž národního parku. Na pár dní jsme se vydali i do buše a ta noc, kterou jsem celou strávila venku byla více než magická. Fotila jsem noční oblohu, zatímco kolem mě poskakovali klokani a kdesi kolem se proháněli varanům podobné "ještěrky". Nicméně! Zážitků celá řada... ale! Poslední den jsem se rozhodla jít si zaplavat. Samozřejmě jsem si celý pobyt v Austrálii přála potkat nějakého šikovného mladíka, ale celou dobu jsem se střetávala jen s tanečnicemi nebo šedesátiletými taťkovými přáteli. A ten poslední den jsem se na všechno vykašla. Byla jsem jen já a obrovské vlny. Skákala jsem do nich jak pometlo a ty potvory vlny mi samozřejmě strhávaly plavky. Co si myslely, že uvidí? Tak jsem si jednou rukou držela spodek plavek, druhou jsem si zacpávala nos a tímto více než elegantním stylem jsem hopkala do vln. Ty mě samozřejmě válely po dně, nohy od sebe, sůl v očích, lepidlo z umělých řas mě štípalo v očích, jednoduše pohled pro bohy. A v tom jsem si všimla v moři krásného kluka, spíš muže, který se mi tak trošinku smál (no popravdě se doslova řehtal). On, na rozdíl ode mě, vypadal jako delfín, když se vrhal do vln. Chvíli jsem se na něj zahleděla a hned mě smetla další vlna. I tak jsme se dali do řeči. A o pár minut jsem už držela piňa coládu v ruce kdesi v plážovém baru. Nebudu popírat, že mě okouzlil. Není divu, když chlap řekne, že miluje Zeppeliny, cestování a fascinuje ho vesmír, není co řešit. Nicméně jsme spolu strávili jen dvě hodinky a pak jsem musela zpět pro věci a šup na letadlo domů. A schválně? Viděla jsem jej ještě tento rok? No, to se dočtete dál :) (Fotoalbum zde.)



Amerika I


Hned o měsíc později jsem letěla do USA, opět na turné Bellydance Evolution. Výlet jsem si prodloužila o pár dní a přála jsem si vyrazit na road trip. Nevěděla jsem jak a s kým, ale vůle byla. Bohužel mi ale nastaly docela nepříjemné zdravotní problémy během celodenních tréninků a na nějaký výlet jsem přestala myslet. Nejdůležitější bylo odtančit show. Bohužel (nebo naštěstí) mě zdravotní problémy donutily přehodnotit svůj (budoucí) život. Věřte mi, že mi bylo zle, po všech stránkách. A vidina, že jedu autem kamsi do neznáma, že spím pod širákem, že poznávám krásnou krajinu Ameriky, že navštívím nějaké observatoře se zcela rozplynula. Když v tom se mi ozval kamarád Norbert, kterého jsem několik let neviděla. Žije poblíž San Francisca a přišel s tím, že pojedeme na pár dní na road trip, vezme přátelé, podívají se na naší show v San Diegu a vyrazíme do Údolí smrti. Bylo to neskutečné. Cokoliv Norbi řekl, tak se splnilo... nedokážu k tomu moc dodat, jen to, že jsem prožila jedny z nejkrásnějších okamžiků v mém životě.. Opravdu... Video řekne víc ;) (První je sestřih a druhé důkaz, že vše, co bylo řečeno, se stalo...A zde fotoalbum.)








Amerika II


V průběhu dalších měsíců jsem jela na konferenci do Řecka a na stáž k radioteleskopu do Polska. Obě cesty jsou plné krásných zážitků, že by to vydalo na další příspěvek. Nicméně...  Přišel červenec a čekalo mě další turné v Americe. Tentokrát jsem si nechala asi deset dní volných před tréninky s tím, že určitě něco v Kalifornii podniknu. Ještě pár týdnů před odletem jsem jen tak ze srandy napsala Shaneovi, tomu Australanovi. Co by schválně řekl na to, kdybychom se potkali v LA a vyrazili někam do neznáma. Měl totiž v červenci letět do Kanady a tak jsem si řekla, že si trošku rýpnu, že si ho vyzkouším, jak zareaguje. A on napsal, že přiletí! Že se potkáme v LA, pronajmeme si auto a pojedeme... A taky to tak bylo! S tím klukem jsem mluvila v Austrálii jen dvě hodiny a teď jsme měli před sebou tři dny bez plánů, kdesi v Americe. Přiznám se, že jsem se těšila i bála zároveň, podivným způsobem se mi to líbilo. Riskovala jsem. A to hodně. Ale... dopadlo to skvěle! Popravdě jsem měla strach, co během noci.. Naštěstí bylo vše čistě přátelské, i když určitý náboj tam byl, bez toho by to nebylo ono. A tak jiskřičky sice jiskřily, ale oba dva jsme měli svá srdce někde jinde... On v Austrálii a já... a já u sebe v hrudi, jelikož na jiném místě odmítnuto bylo... Nicméně celý výlet byl skvělý, vše vystihuje videjko:




Hned po road tripu jsem jela do městečka poblíž San Francisca za Norbertem. Astrofyzikem, pilotem, bláznem do hudby a vesmíru. Strávili jsme krásných pět dní výletováním po okolí. Aneb není nad to mít skvělé přátelé. Video vše vystihuje lépe než já a musím říct, že právě toto video (těch pět dní) je pro mě top toho, co se letos stalo. Fotogalerie zde.



Itálie


Po prázdninách bylo kdesi uvnitř hrozně prázdno a tak mě opět postihla zběsilá nálada cestovat do neznáma a tak jsem napsala těm italským klukům: "Hey! Kde jste?" "V Římě!" "Můžu vás navštívit?" "Jasně!" A bylo :D Tentokrát jsem vzala s sebou dvě super kočky na cestování - Janču a Míšu a jely jsme dobrodružství vstříc. Kluci nás vzali na pláž, dokonce jsme bydleli v hradbách krásného historického města, navštívili jsme nejrůznější zákoutí Říma a perfektně jsme se bavily ;) Tři čičiny a dva fešáci :) Úžasné prodloužení prázdnin. (Fotogalerie zde.)



A cestovala jsem dál a dál. Videjka sice nemám, ale zážitků tucty. No a co další rok? Zatím vím, že pojedu do Španělska, na Kanárské ostrovy, do Maroka a na stáž do Polska. Chtělo by to ale něco dalšího... Beztak mě zase přepadne má zběsilá nálada a někam vyrazím... Letenky jsou levné, ubytování se dá sehnat také levně.. a tak cestujte, pokud to jde! Šup! Kupte si letenku a leťte ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat